A tak jsme s mou mentee procházely místa, která prostě podnikatelkám nepatří a měla by. Mít = vlastnit, nebo tady je i myšleno mít pronajaté služby na své jméno.
TAKŽE PATŘÍ VÁM TO?
Jsou registrace, účty a profily vedeny na Vaše jméno nebo firmu?
Né? Pak byste s tím měli něco udělat, stačí pokud se společník, asistentka, webař nebo agentura ráno špatně vyspí, a můžete zůstat z minuty na minutu bez kontaktů, komunikačních kanálů, webu a dalších věcí, které nejen k online podnikání potřebujete.
O ČEM JE ŘEČ?
-
Registrace Vaší hlavní domény i spících domén, které možná někdy použijete, v registru domém musíte figurovat vy, né nikdo jiný – https://www.nic.cz
-
Webový hosting je na webaře, který dělal web? Proč?
-
BM (čtěte „byznys manažer“) je váš? Nebo agentury? Ups, utíkejte to zkontrolovat.
-
Meta Pixel není ufo, ten nelétá, ale velikonoční poklad, který leží uprostřed hory onlinu, tedy Vašeho BM.
-
Reklamní účet na spouštění reklam na Meta Ads.
-
Účet v mailingu obsahující kontakty, jé on patří té paní, co mi to zařizovala, jak je to možné?
-
Google Workspace, který používáte? Hm, to je asi pod mým bývalým zaměstnavatelem. Jejda, proč? Vždyť Vám může ze dne na den vzít přístup.
-
Firemní e-maily? No oni jsou vedené na toho pána, co nám dělal hosting. Proč?
-
Google Analytics, tam nemám přístup, ale mám je. Tak na co vám to GA je.
A takhle bychom mohli mluvit o desítkách dalších míst…
Kdyby tento příspěvek zachránil 1 jediného podnikatele od ztráty dat, a komplikací s tím spojených, je to vítězství.
Technické záležitosti k online podnikání jsou můj job.
A přístupy to je něco, co po vás stále někdo chce, bez ohledu na obor. Když jim věnujete alespoň na chvíli pozornost, dáte to do kupy, věřte, že se vyvarujete spousty budoucích problémů v situacích, kdy se vám to nejméně hodí. Takže až nebo lépe než vám ty technikálie přerostou přes hlavu, klidně se mi ozvěte andreahonzova.cz