Aneb víte, co jsou to vlastně ty „inovace“? Jak je na tom vaše podnikání nebo projekt?
🙂 Díky za inspiraci k zamyšlení Janu Maškovi a Martinu Hurychovi.
DUCH INOVACÍ JE V KAŽDÉ Z NÁS, STAČÍ HO JEN PROBUDIT! NEVĚŘÍTE? ROZHLÍŽÍTE SE KOLEM SEBE? TAK ČTĚTE, A ZJISTÍTE, ŽE INOVUJETE VLASTNĚ I VY, JEN O TOM NEVÍTE.
INOVACE totiž není cizí ani sprosté slovo a není to jen záležitostí gigantů, jako je Google nebo Microsoft, nebo čistě technického vývoje. Inovovat může i ten nejmenší podnikatel. Inovovat můžete i svůj vlastní život krok za krokem.
P.S. To, že se hledá třeba tvůrce nového Facebooku nebo Instagramu, to ale fakt je, a nakonec i tam jde o inovaci zastaralého. 🙂
INOVACE je vlastnost, kterou může mít každý, pokud bude chtít. Dá se jí naučit. Stejně jako komunikaci, marketingu, prodeji či řadě dalších dovedností.
JE TO ZPŮSOB MYŠLENÍ, JAK POSOUVAT VĚCI VPŘED A MĚNIT JEJICH PODOBU, není to neuchopitelný nástroj nebo věc. 😉
JAK SI TO INOVOVÁNÍ TEDA PŘEDSTAVIT KONKRÉTNĚ?
Je to doslova „v hlavě“. Přemýšlíte o několik kroků dopředu? Vzdělávání, které vás posouvá není povinnost, ale podpůrný prostředek pro to, abyste ve svém oboru byly vážně dobré? Zhodnocujete, testujete, zavádíte a přemýšlíte, jak se posunout, smysluplně a konzistentně?
Inovovat může masérka, stejně jako obchodnice, a stejně jako markeťačka, ba dokonce by všechny měly. Služby, techniku, dovednosti, produkty, komunikaci, prostory, online prostředí, cestu zákazníka a také technický support. Ale říkat někomu, že by se něco mělo, je trochu házení hráchu o zeď. Každý si na to musí přijít. Kdo se se totiž nevyvíjí, dříve nebo později přijde na to, že zůstává sedět na zastávce a dívá se, jak mu vlak projíždí kolem.
Občas mám sice pocit, že v oblastech, kde se pohybuji, doslova „čůrám proti větru“. Ruku na srdce, ony ty inovace a hlavně zavádění změn, nejsou úplně populární téma, zejména díky tomu, že lidé mají ze změn strach a pod slovem inovace si často představují úplně něco jiného.
1️⃣ Ať už pracuji s tím, že milimetrovými kroky hýbu se žábami na pramenech = konzervativní zastupitelé v komunální politice. Ano, bez nadsázky, si jako jedna z mála uvědomuji dlouhodobý vliv jednotlivých kroků na život 450 lidí, což je občas smutné, ale také je to fakt, se kterým se dá pracovat.
2️⃣ Nebo když inovuji technickou stránku podnikání klientů v rámci svého podnikání. Kde to není jen o nastavení, propojení, ale zejména o tom, že se ptám na dlouhodobé kroky, a vysvětluji, co s čím souvisí v offline i online podnikání, a že když plánujete web, je potřeba myslet i na to, k čemu bude sloužit a s jakými programy bude komunikovat. Když klient „chce“ mailing, vždy se ptám, proč s ním bude pracovat a čeho tím chce docílit. Jaké kroky budou navazovat a opět to základní proč. A až teprve potom nastavujeme. Bylo by jednoduché nastavit věci dle zadání od A do Z, ale takto zaslepeně to ve své práci dělat ani neumím. Konzultaci si můžete rezervovat tady 🙂
3️⃣ Nebo když v Krajské inovační platformě Smart Region Jižní Čechy vysvětlujeme obcím a městům, takže vlastně lidem, co je to ta smart city myšlenka, že to také není dokument, nebo výmysl EU, ale způsob myšlení, kterému se potřebujeme naučit…..
VŠECHNY TY KROKY MAJÍ SMYSL, JEJICH EFEKT JE DLOUHODOBÝ A TEPRVE ČASEM LIDÉ PŘICHÁZÍ NA TO, ŽE TO DO SEBE V PRAVÝ ČAS ZAPADÁ.
Nejste duší inovátoři? To vůbec nevadí! Každý máme jiné kvality a přednosti. Najděte si inovátory ve svých oborech a učte se, inspirujte se (to neznamená kopírovat), oslovte je a to, co vám dá smysl a je ověřené praxí, aplikujte, testujte, vyvíjejte se ve svém oboru.
Máte pocit, že stojíte na místě? Není důvod pálit všechny mosty ve vývoji. Pokud člověk vezme průběžně to staré, zhodnotí a použije to, co slouží a co je zdravým základem pro další posun a inovuje, otevřou se mu další dveře. Najděte si svého mentora, zkušenějšího kolegu v oboru, který má prokazatelnou praxi.
Vím, že je to občas těžké, sama mám období, kdy bojuji s vlastní neschopností hnout se z místa, ale i tyhle okamžiky, kdy se člověk zastaví, jsou základem pro posun.
➡️ Technickou konzultací vám pomohu najít směr a zodpovědět důležité otázky pro uskutečnění Vašeho záměru nebo praktik posun podnikání. Určíme kroky, které je potřeba učinit pro nastavení. Oblasti jímž se věnuji jsou web, členské sekce, mailing, prodejní a rezervační systémy, sociální sítě, a více než 50 dalších programů a aplikací. Zahrnuji také své zkušenosti z projektového a procesního managementu. A HLAVNĚ! Pokud máte tendenci, si všechno najít sami, a strávit s tím hodiny času, a získat nejistý výsledek. Pak věřte, že si ulevíte v oblasti, která vám třeba není vlastní, ale stejně jako marketing, prodej, nebo copywriting patří neoddělitelně k vašemu podnikání. Termín si můžete rezervovat tady.
➡️ Ze zkušenosti a referencí klientů mám ověřeno, že konzultace a spolupráce pomáhají posouvat podnikatele dlouhodobě kupředu. Reference klientů najdete tady.