„Jediné, co jsem věděla přesně, bylo, že chci začít sbírat kontakty do vlastní databáze pro rozvoj svého podnikání. Podnikám teprve druhý rok. Co to obnáší, jsem zjistila, až při konzultaci s Andreou.“ Kateřina Novotná
CO TO TEDY TO „ZAČÍT SBÍRAT KONTAKTY“ v praxi malého podnikatele pro začátek obnáší…?
1. S Katkou jsme se spojily, prošly základní informace k jejímu podnikání, službám a produktům, které poskytuje. Cíle, které chce dosáhnout. Jak jí k tomu má pomoci mailing. Kdo je její ideální klient. Jaký máme rozpočet. Jakým způsobem budeme komunikovat.
2. V návaznosti na velikost Katky podnikání (do 10 lidí) a jejího marketingového plánu jsme vybrali vhodný mailingový program., v jejím případě Ecomail nebo MailerLite
3. Založily jsme firemní e-mail pro Katky firemní komunikaci a přesměrovala jsem jí jej do její osobní e-mailové schránky, abych jí zjednodušila obsluhu více e-mailových schránek.
4. Následně jsem jí nastavila v Mailerlite a ve správě domény vše potřebné pro zvýšení doručitelnosti jejich e-mailů.
5. Katka si vytvořila na svém webu stránku pro sběr kontaktů, vytvořila si magnet.
6. V Mailerlite jsme s Katkou vytvořili podle jejího brandkitu (barvy, písma atp.) 1. vzor e-mailu, 1. seznam kontaktů a 1. formulář a 1. automatizaci.
7. Formulář jsem následně nasadila na její web. A doladily jsme 1. e-mail s obsahem magnetu, který odejde zákazníkovi hned, jak zadá svůj e-mail pro stažení magnetu na webu Katky.
8. Následně jsme stanovily další navazující e-maily pro potencionální zákazníky, kteří přijdou prostřednictvím magnetu na webu Katky.
9. V průběhu si Katka pocitově řekla, že je pro ní příjemné pravidelně s klienty komunikovat 1x za 14 dní a v tomto rytmu začala sama aktivně tvořit obsah svých mailů…
10. Mluvily jsme i o tom, jak segmentovat publika, jaké metriky sledovat, jak si stanovit unikátní parametry každé kampaně, jak vyhodnocovat a co se poslední rok v metrikách změnilo. A mnohem více….